Campusskolens grundfortælling formidler en ramme i hvilken vi som skole skal løfte kerneopgaven.
Centralt i grundfortællingen står Campusskolens mission.
En mission som italesætter, at vi ønsker at danne og uddanne de unge mennesker til at tage en ungdomsuddannelse og indgå i et demokratisk samfund. Læs mere her
Campusskolens mission skal afspejle formålsparagraffen i folkeskoleloven, samt de lokalpolitiske målsætninger på skoleområdet i Ringsted kommune, som er en udmøntning af ministeriets målsætninger.
På Campusskolen har vi fire hjørnesten, som sætter ramme om det “maskinrum”, som vi arbejder i, og hvori vi løfter kerneopgaven.
Hjørnestenene er:
- Teamsamarbejde
- Fagteamsamarbejde
- Det systemiske børne- og ungesyn
- Aktørskab - at tage ansvar for fælleskabet og sin egen opgave ind i fælleskabet.
Campusskolens grundfortælling
Fælles planlægning og forberedelse af undervisningen er centralt i vores kerneopgave, da vi herigennem an hjælpe og støtte hinanden med den pædagogiske håndtering af kerneopgaven.
Vores fælles udgangspunkt er den enkelte elevs ressourcer og potentialer, samt vores fokus og ønske om forandring af egen praksis for derigennem at hjælpe eleven.
I hverdagen har vi indsatser som søger at hjælpe os med ovenstående. Det være sig eksempelvis datastrategien og datasamtalerne samt elevsamtalerne og elevplanerne.
Alle fire dele har til hensigt at følge den enkelte elevs udvikling og progression.
“Udvikling kan ikke finde sted, hvis ingen tør tænke tanken”
Det er altafgørende for organisationen, at den enkelte udøver frihed under ansvar for fællesskabet.
Vi må derfor udnytte den frihed vi har til at vælge den rigtig vej - så længe vi arbejder for hele fællesskabet og holder mål og retning for øje.