Om Campusskolen

Campusskolen er en overbygningsskole for Dagmar-, Nordbakke- og Valdemarskolen, og har derfor kun elever på 7.-10. klassetrin. Skolen er distriktsskole for alle elever, som er bosat syd for motorvejen i Ringsted Kommune. På Campusskolen går der ca. 680 elever.

Udover distriktsklasser er der også en specialklasse for elever med generelle indlæringsvanskeligheder. Eleverne fra specialklassen inkluderes i distriktsklasserne mest muligt.

Ringsted Kommunes 10.klasse tilbud ”10.-klassecentret” er ligeledes tilknyttet Campusskolen.

Campusskolen blev indviet i 2012 efter en skolestrukturændring, hvor det blev besluttet at samle alle overbygningselever fra Dagmar -, Valdemar- og Nordbakkeskolen på Campusskolen, når de starter i 7. klasse. Der er således skabt et stort uddannelsesmæssigt ungdomsmiljø i Ringsted, da skolen er placeret i ”Campusområdet” i Ringsteds sydlige del. Ud over Campusskolen med 10.klassecentret finder man her også erhvervsskolen ZBC, det almene gymnasium MSG og voksenuddannelserne VUC.

Skolen er opdelt årgangsvis, så hver årgang er i deres egen bygning. Der er 7-8 klasser på hver årgang.

Til skolen er knyttet mange vejledningsfunktioner. Dels faglige vejledere samt Uddannelsesvejledere og SSP-konsulenter. Ligeledes finder man Skoletandplejen og Sundhedsplejen på skolen.

Ahornhallen danner udgangspunkt for skolens idrætsaktiviteter.

Skolen har en kantineordning, hvor man kan bestille mad igennem en app. Der skal bestilles mad inden kl.08:00 og maden bliver udleveret i frokostpausen kl.12:40. I vores store fællesrum i Bygning 2 har eleverne mulighed for at spise fælles, hvor der ligeledes også er el-kedel og mikrobølgeovn der kan benyttes.

Et vigtigt knudepunkt i skolens hverdag er skolebiblioteket + IT kontoret, hvor elever og lærere i hverdagen løbende informeres og opdateres med  it- tiltag, som præger en stor udviklingsorienteret skole med kun udskolingselever.