Elevfravær - meld ind

Når du skal melde fravær på dit barn, sker det igennem MuElev

Som forælder finder du fraværsindberetningen direkte i MU|Elev. Adgangen hertil opretter du enten direkte på din computer/smartphone/tablet, eller finder som link via
Aula.

Se vejledningen på denne side i vedhæftningen eller se vores vejledningsvideo her

På MuElev kan du indberette sygdom, kortere dagsfravær (lægebesøg mm.) eller anmode om at få barnet fritaget fra undervisningen (ekstraordinær frihed).
Ved ekstraordinær frihed ved fx ferie over en uge, så den ansvarlige årgangsleder godkende/afvise fraværet. Det sker med baggrund i elevens øvrige fravær, samt skoleårets planlægning.

Derudover registrere klassens lærere fravær i hver enkel lektion. Skulle du alligevel opleve at modtage en besked om ulovligt fravær, kan det være at eleven er kommet for sent, og når læreren har eleven i klassen, så vil fraværet ændres til en note med beskeden: "kommet for sent"

Hvis der er fejl med fraværet, kan du altid skrive til lærerne på Aula. Fraværet vil derefter blive korrigeret.

Vejledning til oprettelse af fravær

Shape Created with Sketch.