Vores undervisning

I vores undervisning praktiserer vi bevægelse. Det er en del af et modul (to sammenhængende timer), at der er en brain break.  Brain break er et pædagogisk tiltag, for at få skabt fornyet energi hos elever, og støtter op om trivsel og fagligheden ved indlagte og udvalgte brain breaks.

Læreren forsøger at skabe en god og tryg stemning i klasserummet, hvor det er okay at lave fejl – vi lærer af fejl og at fejle.

Vi giver eleverne muligheder/medbestemmelse, når det giver mening.

Co-teaching
I Campusskolen er det prioriteret i undervisning at have vores co-teaching.

Valgfag
Hvert skoleår vælger alle elever deres valgfag.
For 7. årgang har de mulighed for at ønske mellem følgende valgfag:
- Håndværk og design
- Billedkunst
- Musik
- Madkundskab

De har valgfaget i to år, hvor de afslutter med en eksamen i faget til sommeren, hvor eleven går på 8. årgang. Eksamenskarakteren kommer med på afgangsbeviset.

For 9. årgang er der gennemsnitligt 6 valgfag, som man kan vælge når man starter på 9. årgang.
I 2023-2024 skoleåret er valgfagene:
- Fritluftsliv
- Håndværk og design
- Musik
- Psykologi
- Billedkunst
- Debat

Det varierer hvilket valghold der er af fokus, og derfor er dette kun for at give et indblik i valgfagene på 9. årgang. Alle valgfag på 9. årgang varetages af Campusskolens eget lærerteam, men vi har også et godt samarbejde med MSG (Midtsjællands Gymnasium) omkring undervisningen.